Smoothie truskawkowo-marchewkowe

Ten przepis na marchewkowe smoothie jest zaskakująco pyszny z różnymi owocami I warzywami. Pokażę Ci dokładnie, jakich składników użyć, jeśli chcesz przenieść swoje zdrowie na wyższy poziom. Chwyć swój blender i do dzieła!

Korzyści zdrowotne płynące z marchewkowego smoothie

Ten przepis na marchewkowe smoothie błyszczy najbardziej pod względem zawartości witaminy C i błonnika. Błonnik jest niedocenianą częścią zdrowej diety, więc uwielbiam, gdy jeden z moich przepisów na smoothie zawiera solidną ilość błonnika pokarmowego. Drugą wielką gwiazdą w tym marchewkowym smoothie jest witamina C. Jedna porcja zapewnia ponad 100% zalecanego dziennego spożycia witaminy C. Tak więc to smoothie nie tylko zaspokoi Twoje kubki smakowe, ale także naturalnie wzmocni Twój układ odpornościowy!

Surowa czy gotowana marchew

Ktoś zapytał mnie, czy surowe lub gotowane marchewki były bardziej korzystne w tym marchewkowym smoothie. Zaśmiałam się, myśląc, że to żart... a potem rzeczywiście zbadałam tę kwestię. Odpowiedź może Cię zaskoczyć!

Według National Library of Medicine, gotowana marchew w postaci puree uwalnia więcej beta-karotenu niż marchew surowa. Więc jeśli wolisz ugotować marchew przed miksowaniem, to proszę bardzo! Tak czy inaczej, marchew jest wspaniałym, słodkim warzywem, które możesz dodać do wszystkich rodzajów smoothie.

Obierać czy nie obierać marchewki

Jak w przypadku wielu owoców i warzyw, skórka (lub zewnętrzna pomarszczona część) marchewki zawiera niektóre składniki odżywcze. Zalecam więc pozostawienie marchewki w całości przed zmiksowaniem. W ten sposób możesz wykorzystać jak najwięcej z tej marchewki. Jeśli marchew była dostarczona z zielonymi, liściastymi wierzchołkami, możesz je nawet wrzucić.

Zamiana składników w marchewkowym smoothie

Gdybyś powiedział mi, kiedy zaczęłam pić smoothie, że będę dodawać do nich warzywa takie jak jarmuż czy szpinak, powiedziałabym, że zwariowałeś! Jednak im więcej piję smoothie z zieleniną liściastą, tym bardziej moje ciało zaczyna łaknąć innych warzyw, więc zacząłem kreatywnie dobierać mieszanki.

Zamień szpinak na inną zieleninę liściastą. Czubki marchewki są całkowicie jadalne i świetnie nadawałyby się do tego smoothie!

Zamień wodę kokosową na zwykłą wodę lub zaparzoną herbatę ziołową.

Zamień truskawki na inną jagodę (maliny byłyby moim pierwszym wyborem!).

Mango to świetna zamiana dla ananasa. Podczas gdy niektóre z tych podmian obniżą ilość witaminy C w tym smoothie, można również dodać kostkę smoothie z witaminą C.

Wzmocnienie smoothie białkiem roślinnym

Ten przepis na marchewkowe smoothie ma 4,1 grama białka, ale możesz zwiększyć jego zawartość do 14,1 grama i uczynić z niego pełnowartościowy posiłek! Protein Smoothie Boost to w 100% roślinny proszek proteinowy, który zawiera 3 proste, organiczne składniki: organiczne białko konopi, organiczne nasiona chia i organiczne nasiona lnu. Te 3 superfoods są zmielone na drobny proszek i razem dostarczają zdrowych tłuszczów, niezbędnych aminokwasów i najczystszego białka, jakie można znaleźć na rynku.

SKŁADNIKI

  • 1 filiżanka świeżego szpinaku
  • 1 filiżanka wody kokosowej, niesłodzonej
  • 1/2 szklanki marchewki
  • 1/2 szklanki truskawek
  • 1/2 szklanki ananasa

INSTRUKCJA:

  1. Zblendować szpinak i wody kokosowej razem aż do gładkości.
  2. Dodać pozostałe składniki i ponownie zmiksować.

UWAGI

  • Użyj co najmniej jednego mrożonego owocu, aby smoothie było zimne lub podawaj z lodem.
  • Może posiekać i gotować na parze marchewki, aby ułatwić blendowanie, lub pozostawić je surowe.

ul. Piątkowa 12 32-969 Kraków

500-450-698

kontakt@badzkompetentny.pl