Smoothie szpinakowo-pomarańczowe

Ten szpinakowo-pomarańczowy smoothie to klejnot wellness z odrobiną siły. Jest orzeźwiający i sycący jednocześnie, dzięki czemu świetnie nadaje się jako zamiennik posiłku lub nawadniacz po treningu. Możesz dodać do niego porcję białka roślinnego w proszku, aby jeszcze bardziej go wzmocnić.

Korzyści zdrowotne płynące z picia szpinakowo-pomarańczowego smoothie

Jednym z najważniejszych powodów, dla których warto pić smoothie, jest szybkie spożycie składników odżywczych:

  • Żelazo i witaminę A ze szpinaku. Potrzebujesz więcej żelaza? Sprawdź ten post, w którym dzielę się moją podróżą z anemią.
  • Elektrolity z wody kokosowej: Można również użyć kostek smoothie elektrolitów.
  • Witamina C i błonnik z cytryny i pomarańczy: Dodaj więcej błonnika poprzez przyjęcie diety opartej na roślinach.
  • Potas i jeszcze więcej błonnika z banana: Banan dodaje również kremową konsystencję do tego pomarańczowego smoothie.

Obierać lub nie obierać cytrusów

Obieranie owoców cytrusowych jest najczęstszym sposobem ich spożywania. Zarówno skórka, jak i pith (biała część pomiędzy owocem a skórką) są bardzo gorzkie, więc może być kuszące, aby je natychmiast wyeliminować. Ale wstrzymaj się! Być może faktycznie zechcesz wmieszać trochę tej skórki do naszego pomarańczowego smoothie.

Korzyści zdrowotne płynące z pomarańczowej skórki

Skórki owoców cytrusowych zawierają silne przeciwutleniacze, bioflawonoidy, witaminę C, wapń, potas i fitochemikalia zwane "limonenem", które są badane w zapobieganiu raka i niestrawności.

Skórki pomarańczy zawierają w szczególności wapń, miedź, magnez, witaminę A, folian i inne witaminy z grupy B oraz błonnik pokarmowy. Ogólną zasadą jest, że jeśli zdecydujesz się jeść skórki owoców i warzyw, dobrze je umyj i wyszoruj, aby usunąć z nich brud i inne zanieczyszczenia. Wybieraj produkty organiczne, kiedy tylko jest to możliwe.

Ile witaminy C jest w jednej pomarańczy?

Jedna pomarańcza ma około 75 mg witaminy C, która może pomóc wzmocnić układ odpornościowy i pomóc organizmowi zwalczać infekcje. Według Narodowego Instytutu Zdrowia, dorosłe kobiety potrzebują tylko około 75 mg dziennie.

Aby w łatwy sposób uzyskać najwięcej witaminy C z pomarańczy, lubię odcinać skórkę, dzięki czemu mogę kontrolować, jak dużo litu pozostało na owocu. Pith zawiera największą ilość witaminy C.

OPIS

To szpinakowo-pomarańczowe smoothie jest zdrowym cytrusowym klejnotem. Jest orzeźwiający i sycący jednocześnie, dzięki czemu świetnie zastępuje posiłek. Możesz dodać do niego porcję białka roślinnego w proszku, aby go wzmocnić.


SKŁADNIKI

  • 1 filiżanka szpinaku
  • 3/4 szklanki wody kokosowej, niesłodzonej
  • 1/2 cytryny, obrana
  • 1/2 banana
  • 1 pomarańcza, obrana

INSTRUKCJA:

  1. Obierzi pokrój pomarańcze, aby ułatwić blendowanie.
  2. Zmiksuj szpinak, wodę kokosową i pomarańczę aż do uzyskania gładkiej konsystencji.
  3. Dodać pozostałe składniki i ponownie zmiksować.

ul. Piątkowa 12 32-969 Kraków

500-450-698

kontakt@badzkompetentny.pl